Biträdande förvaltare

En utmanande roll i ett kommunalt bostadsbolag i förändring. Sollentunahem förstärker organisationen inför framtiden med en biträdande förvaltare. Sollentunahem befinner sig i en spännande utvecklingsfas, här har du möjlighet att jobba med de stora frågorna, att driva utvecklingen tillsammans med en snabbfotad förvaltningsorganisation och att komma till jobbet med ambitionen att göra varje dag bättre.

Om tjänsten

Vi erbjuder en ansvarsfull roll för dig som vill utvecklas inom fastighetsförvaltning med varierande arbetsuppgifter och många kontaktytor. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Vara förvaltaren behjälplig i dagliga frågor men du har även självständigt ansvar för ett visst antal företagsövergripande avtal och/eller processer såsom att säkerställa och utveckla vår besiktningsprocess.
  • Ansvara för avtal rörande tex yttre skötsel och parkering.
  • Säkerställa att vi har bra avtal och att leverans sker i enlighet med avtalet.
  • Hålla i mindre underhållsprojekt samt uppföljning av dessa och olika entreprenader. 
  • Funktionskontroll i samband med inflyttning.
  • Fakturahantering och ekonomisk uppföljning.

Din profil

För att lyckas i rollen behöver du vara praktiskt kunnig, ordningsam och kreativ med hög servicekänsla. Vidare är det viktigt att du är självgående och med mycket god samarbetsförmåga. Eftersom delar av fastighetsvärdens arbete förkommer i våra hyresgästers hem, är det viktigt att du har social kompetens, samt förståelse och re­spekt för olika människors livssyn och livssituation. Vi utgår från att du delar våra värderingar - affärsmässighet, omtanke och engagemang.

Grundläggande krav och kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av bostäder och förvaltning. Förutom relevant eftergymnasial utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig så är det meriterande om du har erfarenhet av offentlig upphandling och kunskap om Lag om offentlig upphandling (LoU). Vi ser också gärna att du har erfarenhet av kund- som entreprenörskontakter. Eftersom du kommer att besöka våra olika bostadsområden så är B-körkort ett krav. Som person är du strukturerad och van vid att arbeta självständigt. Eftersom rollen innebär samverkan och många kontakter är det avgörande att du har god samarbetsförmåga, är relationsskapande och kommunikativ – och samtidigt affärsmässig. Vi värdesätter även att du är utvecklingsorienterad och tar egna initiativ.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 8 december 2019. Bifoga ditt CV och personligt brev där du berättar hur du kan bidra till vår vision: vi gör var dag bättre. Skicka din ansökan till rekrytering@sollentunahem.se

Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor är du välkommen att kontakta vår förvaltare Lars Utter via mejl: lars.utter@sollentunahem.se eller via vår Kundtjänst på 08-626 08 00.