För dig som är entreprenör eller leverantör

Vi är glada att du vill samarbeta med oss. Här hittar du allt du behöver för att skicka fakturor, ta del av våra upphandlingar och skicka e-fakturor.

Här finner du fakturaadresser till de olika bolagen. Välj e-faktura för att göra hanteringen av leverantörsfakturor effektivare, snabbare och säkrare.

Hur gör man för att skicka e-faktura?

Det är lätt att komma igång med e-fakturor. Gå in på www.inexchange.se/e-faktura för att få reda på hur ni enklast skickar e-fakturor till oss. InExchange har allt från webbregistrering av e-fakturor till lösningar för att skicka e-fakturor direkt från ert affärssystem. 

Har ni redan en tjänst för att skicka e-fakturor kontaktar ni er befintliga operatör vid behov av hjälp.

Fakturaadresser för e-fakturor

Sollentunahem AB: 

Orgnr: 559087-2445 
GLN: 7365590872448 

Adress: Sollentunahem AB 
FE8613-5590872445 
831 90 Östersund 

PDF-faktura: 5590872445@pdf.inexchange.se 

Sollentunafastigheter 2 AB 

Orgnr: 5590872486 
GLN: 7365590872486 

Adress: Sollentunafastigheter 2 AB 
FE8613-5590872486 
831 90 Östersund 

PDF-faktura: 5590872486@pdf.inexchange.se  

Referens

Alla fakturor ska märkas med vår referens, dvs. namnet på den som har beställt varan/tjänsten. Referens måste bestå av tre första bokstäverna i förnamn och i efternamn.

Leverantörsfakturor till Sollentuna Kommunfastigheter AB

Sollentuna Kommunfastigheter AB (org-nr 559087-2452)
Skanning (Referenskod)
191 86  Sollentuna 
Digitala fakturor skickas till: fakturor.kommunfastigheter@sollentuna.se

Upphandling

För Sollentunahem AB gäller regelverket för offentlig upphandling

Pågående upphandlingar

Alla upphandlingar hos Sollentunahem som just nu annonseras hittar du via upphandlingsverktyget TendSign.

Om du är intresserad av att ta del av förfrågningsunderlaget för någon upphandling, klicka på "Mer detaljer" och sedan "Visa notis" i vald upphandling. Det krävs i de flesta fall en registrering för att få tillgång till förfrågningsunderlaget.

Du som är leverantör - bevaka aktuella upphandlingar

Leverantörer som är intresserade av Sollentunahems upphandlingar rekommenderas att registrera sig för särskild bevakning av bolagets samtliga upphandlingar.

Registreringen görs hos systemleverantören Visma Opic.

Vid frågor om upphandling

Vid allmänna frågor gällande inköp och upphandling är du välkommen att kontakta vårt servicecenter: kontakt@sollentunahem.se