Till huvudnavigation Till sidonavigation Till krisinformation Till innehållet Till mina sidor

Organisation

Sollentunahem är ett aktiebolag som ägs helt av Sollentuna Stadshus AB, som i sin tur ägs helt av Sollentuna kommun.

Sollentunahem består av Vd-staben, Förvaltningsavdelningen, Fastighetsutvecklingsavdelningen, Ekonomiavdelningen samt Kommunikations- och IT-avdelningen. Totalt är vi cirka 70 medarbetare.

Kärnverksamheten bedrivs inom Förvaltningsavdelningen som ser till att vi kan erbjuda våra hyresgäster trygga, välskötta och hållbara boendemiljöer. 

Fastighetsutvecklingsavdelningen ansvarar för att bygga nya och byggga om bostäder, och för att genomföra större ROT-projekt (reparation, ombyggnad och tillbyggnad). 

Medarbetarna inom Ekonomiavdelningen ansvarar för ekonomistyrning och inköp.

HR-funktionen, som hör till Vd-staben, ansvarar för arbetsgivarvarumärket, rekrytering, personalfrågor samt verksamhetsutveckling.

Kommunikations- och IT-avdelningen ansvarar för extern och intern kommunikation, varumärket, IT-säkerhet och IT-miljö. Här ingår även Kontaktcenter, som arbetar för att vi ska ge bra service och information till våra kunder.