Till huvudnavigation Till innehållet Till mina sidor
Toppbild

Servicecentermedarbetare till Sollentunahem

På Sollentunahem bidrar vi till ett bättre samhälle genom att skapa trygga och hållbara boendemiljöer där människor trivs och vill bo. Vi förvaltar, bygger och hyr ut hållbara, trygga, attraktiva och välskötta boendemiljöer och vi har höga ambitioner i vårt arbete. Vi har bestämt oss för att vi ska bli en inspiration för branschen och nu söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta utvecklingsresa.

Varmt välkommen till oss!

Nu söker vi en engagerad servicecentermedarbetare som vill vara med och bidra till Sollentunahems fortsatta utveckling! Det här är rollen för dig som brinner för kundmötet och drivs av att ge service som överträffar våra hyresgästers förväntningar där din insats gör skillnad.

Om tjänsten

Vårt Servicecenter hanterar såväl personliga möten med våra hyresgäster som alla typer av hyresgästkontakter. Du kommer ingå i ett team om 6 personer där du bland annat kommer att ha i uppgift att avhjälpa alla typer av ärende. Det innebär att ta emot inkomna ärenden, ta emot besökare samt besvarande av samtal/mejl från hyresgäster. Det kan röra sig om felanmälan, köfrågor, hyresfrågor och olika typer av ärenden som du registrerar i vårt fastighetssystem.

Som servicecentermedarbetare får du användning för din sociala och engagerande sida då din uppgift är att ge varje kund bästa möjliga service och se till att berörda kollegor kopplas upp mot ärendet när det behövs. Dessutom har du löpande kontakt med andra avdelningar och entreprenörer. Som servicecentermedarbetare hos oss kommer du att bli en del av ett härligt team där medarbetarna är engagerade och har roligt på jobbet!

Om dig

Vi söker dig som är engagerad och har förmåga att skapa förtroende i ditt arbete och gillar att arbeta med människor. För att lyckas i rollen är ett stort intresse för problemlösning och god samarbetsförmåga viktigt.

Du har förmågan att bearbeta och hantera mycket information, samt en hög digital kompetens. Du kommer dagligen ställas inför flertalet frågor och funderingar vilket kräver att du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad samt har ett gott omdöme och en positiv inställning. Du är trygg med att använda flera olika kommunikationskanaler såsom telefon, personligt möte, Office365 och e-post. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift och är en duktig skribent med en god kommunikativ förmåga.

Kvalifikationer

  • Gymnasieutbildning
  • Erfarenhet från arbete med service och administration
  • God datorvana, god kunskap i MS Office
  • Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

  • Telefonvana
  • Tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst med att avhjälpa ärenden
  • Erfarenhet av arbete i Vitec fastighetssystem
  • Kunskap i hyresjuridik, ekonomi samt fastighetsförvaltning

I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Din ansökan
Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-05-04. Urval och intervjuer görs löpande. 

Frågor besvaras av Servicecenterchef Meng Xu, meng.xu@sollentunahem.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Att arbeta på Sollentunahem

Som medarbetare på Sollentunahem är du en viktig del av vår framgång och utveckling. Hos oss arbetar vi tillsammans för att nå våra mål. Det arbetet genomför vi med stöd av vår värdegrund som sammanfattas i värdeorden:

  • Affärsmässig
  • Engagerad
  • Ansvarstagande

För oss innebär detta att allt vi gör utgår ifrån vår vision och vår affärsidé. Vi vet vad vi vill och vart vi ska! Vi vet att nyckeln till framgång är att du som medarbetare känner ett högt engagemang för ditt arbete och vårt uppdrag. Därför präglas vårt arbetsklimat av gemenskap, öppenhet och delaktighet. I Sollentunahem har alla medarbetare möjlighet att bidra till utvecklingen av vår verksamhet. Hos oss får du härliga kollegor, närvarande ledare och en tydlig feedback-kultur. Det tror vi ger dig de bästa förutsättningarna att känna högt engagemang och må bra på jobbet! Mer information om oss som arbetsgivare hittar du här

På Sollentunahem är vår vision att vi bidrar till ett bättre samhälle och inspirerar andra genom att skapa trygga och hållbara boendemiljöer där människor trivs och vill bo. Därför arbetar vi ständigt med att utveckla vår verksamhet så att den lever upp till de förväntningar våra hyresgäster och vår ägare har på oss. Sollentunahem är ett fastighetsbolag som utvecklar och förvaltar cirka 5 000 hyreslägenheter, 240 lokaler och cirka 3 000 garage- och parkeringsplatser inom Sollentuna kommun. Bolaget har drygt 70 medarbetare och hade 2023 en omsättning på 444 miljoner kronor. Bostadsbeståndet finns inom hela kommunen och består av en mix av produktion från 50-talet till 2020-tal. Sollentunahem är i en spännande utvecklingsfas med nyproduktion samt förnyelse och underhåll av äldre bebyggelse. Läs gärna mer på www.sollentunahem.se

Anställningsform
Tillsvidare med provanställning
Anställningens omfattning
Heltid
Tillträde
100%
Löneform
Månadslön
Stad
Sollentuna
Län
Stockholms län
Land
Sverige
Referensnummer
2025/7
Publicerat
2025-04-14
Sista ansökningsdatum
2025-05-04

Finns det inget ledigt jobb som passar dig?

Gör en spontanansökan!
Spontanansökan

Letar du efter praktikplats?

Gör en praktikansökan!
Praktikansökan

Sollentunahem på Instagram

Följ oss på: