Till huvudnavigation Till krisinformation Till innehållet Till mina sidor
Toppbild

Avtalscontroller till Sollentunahem – skapa ordning, nytta och överblick

På Sollentunahem bidrar vi till ett bättre samhälle genom att skapa trygga och hållbara boendemiljöer där människor trivs och vill bo. Vi förvaltar, bygger och hyr ut hållbara, trygga, attraktiva och välskötta boendemiljöer och vi har höga ambitioner i vårt arbete. Vi har bestämt oss för att vi ska bli en inspiration för branschen och nu söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta utvecklingsresa.

Varmt välkommen till oss!

Vill du vara med och bygga upp en ny funktion i en samhällsviktig organisation? Är du en person som trivs med struktur, gillar att följa upp, samordna och bidra till affärsmässig utveckling? Då kan du vara den vi söker!

Om uppdraget som avtalscontroller

Sollentunahem är ett kommunägt fastighetsbolag som äger, bygger och förvaltar bostäder i Sollentuna. Vi lyder under lagen om offentlig upphandling (LOU) och som avtalscontroller blir du en viktig del av vår utvecklingsresa och bidrar direkt till vår långsiktiga kvalitet och effektivitet.

Som avtalscontroller på Sollentunahem får du en nyckelroll i att säkra att våra avtal levererar, både vad gäller kvalitet, tid och kostnad. Du kommer att ha ett helhetsperspektiv på avtalsuppföljning och inköp, där du som specialist spelar en viktig roll i att stötta organisationen i alla led, från strategi till operativt genomförande, inom ramen för de mål och riktlinjer överenskoms.

Rollen är ny hos oss, du kommer därför att spela en viktig roll i att vidareutveckla innehåll och arbetssätt, i nära dialog med chef och övriga funktioner.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Hantera uppsägningar och förlängningar, förhandla förändringar, bevaka löptider och hålla avtalsdatabasen uppdaterad.
  • Medverka i upphandlingar enligt vår upphandlingsplan – exempelvis genom att bidra med dokumentation, uppföljningspunkter och kvalitetskontroller.
  • Stödja verksamheten i inköpsadministration och struktur.
  • Leda och samordna uppföljningsrelaterade aktiviteter och skapa helhetsbild över pågående avtal och aktiviteter.
  • Bygga goda relationer internt och verka för att inköpsarbetet stöttar verksamheten. Vara lyhörd, tillgänglig och lösningsorienterat.
  • I alla kontakter, internt och externt, agera som ambassadör för Sollentunahem och våra värderingar.
  • Vara ett sakkunnigt stöd till organisationen i avtalsfrågor, där din expertis bidrar till kvalitet och struktur utan att ersätta linjens ansvar.
  • Utföra uppdraget i nära samarbete med chef och följa gemensamt överenskomna mål och prioriteringar.

Kvalifikationer

  • Eftergymnasial utbildning inom inköp, upphandling, juridik, ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
  • Kunskaper i LOU, liksom erfarenhet av standardavtalen ABT och ABFF, är meriterande.
  • Erfarenhet av fastighetsbranschen
  • Erfarenhet av avtalsuppföljning och arbete i controllerroll eller motsvarande.
  • Vana att arbeta strukturerat med gott självledarskap.
  • Strukturerad, metodisk och med förmåga att hålla deadlines.
  • Kommunikativ – lyhörd, tydlig och samarbetsinriktad.
  • Självgående med god förmåga att prioritera och driva arbete framåt.
  • Förmåga att identifiera relevanta uppföljningsparametrar i olika typer av avtal.
  • Intresse för utveckling och förbättring, du gillar att bygga upp och tänka nytt.

Har du rätt driv och struktur men saknar viss erfarenhet? Då ser vi gärna att du söker ändå.

Vi erbjuder:

  • En utvecklande roll i ett samhällsnyttigt företag.
  • Du kommer att arbeta nära din chef och tillsammans med övriga funktioner bidra till att stärka inköpsorganisationen som helhet.
  • Möjlighet att påverka och bygga upp en ny funktion.
  • Ett engagerat, hjälpsamt och framåtblickande team.
  • Konkurrenskraftiga villkor och goda förmåner.

Att arbeta på Sollentunahem

Som medarbetare på Sollentunahem är du en viktig del av vår framgång och utveckling. Hos oss arbetar vi tillsammans för att nå våra mål. Det arbetet genomför vi med stöd av vår värdegrund som sammanfattas i värdeorden:

  • Affärsmässig
  • Engagerad
  • Ansvarstagande

För oss innebär detta att allt vi gör utgår ifrån vår vision och vår affärsidé. Vi vet vad vi vill och vart vi ska! Vi vet att nyckeln till framgång är att du som medarbetare känner ett högt engagemang för ditt arbete och vårt uppdrag. Därför präglas vårt arbetsklimat av gemenskap, öppenhet och delaktighet. I Sollentunahem har alla medarbetare möjlighet att bidra till utvecklingen av vår verksamhet. Hos oss får du härliga kollegor, närvarande ledare och en tydlig feedback-kultur. Det tror vi ger dig de bästa förutsättningarna att känna högt engagemang och må bra på jobbet! Mer information om oss som arbetsgivare hittar du här

Sollentunahem är ett fastighetsbolag som utvecklar och förvaltar cirka 5 000 hyreslägenheter, 240 lokaler och cirka 3 000 garage- och parkeringsplatser inom Sollentuna kommun. Bolaget har drygt 70 medarbetare och hade 2024 en omsättning på 463 miljoner kronor. Bostadsbeståndet finns inom hela kommunen och består av en mix av produktion från 50-talet till 2020-tal. Sollentunahem är i en spännande utvecklingsfas med nyproduktion samt förnyelse och underhåll av äldre bebyggelse. Läs gärna mer på www.sollentunahem.se

Anställningsform
Permanent position – (starting with a temporary contract)
Anställningens omfattning
Full time
Tillträde
100%
Löneform
Månadslön
Stad
Sollentuna
Län
Stockholms län
Land
Sweden
Referensnummer
2025/8
Publicerat
2025-08-20
Sista ansökningsdatum
2025-09-20

Finns det inget ledigt jobb som passar dig?

Gör en spontanansökan!
Spontanansökan

Letar du efter praktikplats?

Gör en praktikansökan!
Praktikansökan

Sollentunahem på Instagram

Följ oss på: